MOWA

  1. Warszawa zapoznanie z legendami o Warszawie (Wars i Sawa, Syrenka Warszawska) - rozmowy na ich temat słuchanych treści.
  2. Rozmowy na temat zabytków Warszawy i innych miast w Polsce - pomniki, ważne miejsca, wydarzenia.
  3. Zapoznanie dzieci z mapą Polski( kształt, góry morze, główne miasta, miejscowości ważne dla waszej rodziny, rzeki, Ozimek, krajobrazy)
  4. Oglądanie rodzinnych albumów, rozmowy o wydarzeniach, osobach, miejscach- odszukiwanie tych miejsc na mapie zaznaczanie.
  5. Zapoznanie dzieci z wielką i małą , drukowaną i pisaną literą Ff na podstawie wyrazu FLAGA ( czytanie prostych wyrazów, zdań.).
  6. Gdzie mieszka moja rodzina? - doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
  7. "Wiem gdzie mieszkam" - utrwalenie znajomości swojego adresu.

POJĘCIA MATEMATYCZNE

  1. Liczenie i przeliczanie elementów - wykorzystanie zadań z treścią.
  2. Utrwalenie kierunków prawa lewa - np. podczas zabaw z mapą, podczas konstruowania makiety.

PLASTYKA

  1. Rysowanie, malowanie lub wyklejanie ilustracji do czytanej legendy.
  2. Ćwiczenia rozwijające sprawność dłoni i palców - wodzenie ołówkiem po śladzie, rysowanie wzorów literopodobnych, rysowanie patykiem po piachu wzorów, palcem po tacy z kaszą itp.
  3. Wykonanie makiety np. Ozimka- podpisywanie ważnych miejsc(ulica, rzeka, ważbe budynki itp.). wykorzystanie klocków, pudełek, rolek, farb, pisaków. Rozmowy na temat konkretnych miejsc, ich historii, oglądanie zdjęć, rycin. Spacer do tych miejsc.
  4. Stroje regionalne - utrwalenie informacji na temat tradycyjnych strojów ludowych, oglądanie ilustracji, filmów. Rysowanie tradycyjnych wzorów ludowych, kolorowanie.

MUZYKA

  1. "Mazurek Dąbrowskiego" - słuchanie i odróżnianie od innych utworów, rozpoznawanie. Rozmowa o tym, kiedy jest śpiewany i dlaczego.
  2. Tańce ludowe - słuchanie wybranego tańca ludowego, oglądanie wykonania na filmie, próby tańca - zwrócenie uwagi na tempo, kroki . DOBREJ ZABAWY

ZABAWY RUCHOWE

  1. "Jak się czujesz , gdy...."zabawa dramowa. Doskonalenie umiejętności ilustrowania ruchem swoich uczuć. Rozwijanie fantazji i wyobraźni.
  2. Zabawy ruchowe na miarę możliwości w domu, na swieżym powietrzu.
 do góry