Przedszkole Publiczne nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi
e-mail: www: pp2.ozimek.pl
Wesołe żabki 2019/2020
Wiosna na wsi
MOWA
"Na wiejskim podwórku" - rozmowa nt. ilustracji, odnoszenie się do doświadczeń dzieci z pobytu u kogoś na wsi ( karty str. 74 - 83)
Maszyny rolnicze" wypowiadanie się na określony temat (do czego służą, z czego się składają, kto je obsługuje i w jaki sposób)
"Skąd się bierze mleko, ser, śmietana, jogurt" - rozmowa na temat sposobu pozyskiwania i przetwarzania mleka oraz wartości odżywczych. Wykorzystanie możliwości na temat rozmowy na temat alergii pokarmowych.
Rozmowy na temat książek, albumów, filmów o gospodarstwach, o pracy rolnika, maszynach dawniej i dziś, zwierzętach.
"Od ziarenka do bochenka" rozmowy na temat etapów powstawania chleba (oranie, sianie, wzrost, koszenie, młócenie, mielenie, zagniatanie, pieczenie).
omawianie lub układanie historyjki obrazkowej na temat pracy rolnika, zwierząt w gospodarstwie. zauważanie zależności przyczyna - skutek, żartu sytuacyjnego, humoru itp.)
Nazywanie zwierząt ( samiec, samica, dziecko) i ich domu- np kogut,kura, pisklę, kurnik (koń, krowa, owca, świnia)
Zapoznanie dzieci z wielką i małą drukowaną i pisaną literą Cc. Łł. Podział wyrazu na sylaby, sylab na głoski.zdania na wyrazy, wymyślanie wyrazów na podaną głoskę w nagłosie(początek) i wygłosie(koniec), śródgłosiu (środek). Czytanie prostych wyrazów, zdań(s. 24-27, s. 36-39). uzupełnianie krzyżówek.
POJĘCIA MATEMATYCZNE
"Zagroda"doskonalenie umiejętności klasyfikowania wg wybranego kryterium (np. ile zwierząt które mają 4 nogi, ile koni, ile ptaków, ile kaczek, itp)
apoznanie dzieci z cyfrą 10. loczenie w zakresie 10 , dodawanie i odejmowanie na konkretnych przedmiotac, zaznaczanie wyniku.
PLASTYKA
"Na wiejskim podwórku" - wykonanie makiety, wykonanie lub wykorzystanie akcesoriów potrzebnych do stworzenia makiety tzn. zwierzęta, rośliny, budowle, ogrodzenia, zwierzęta, rośliny itp.