WITAJ WIOSNO - marzec 23.03 - 03.-4.2020
MOWA
- Wierszyki, filmy i opowiadania na temat pierwszych oznak wiosny.
- Nazywanie pierwszych wiosennych kwiatów: przebiśnieg, krokus, tulipan, żonkil, pierwiosnek, sasanka itp., ptaków: bocian, jaskółka, skowronek itp.
- Zapoznanie z wielką i małą drukowaną i pisaną literą "Ww". - Wyszukiwanie wyrazów rozpoczynających i kończących się głoską w. Podział wyrazów na sylaby, głoski - zaznaczanie za pomocą kartoników. układanie zdan z wymyślonym wyrazem podział zdania na wyrazy. Próby kreślenia litery pisanej w powietrzu, na tacy z kaszą manną, układanie litery z klocków, ze swojego ciała - zabawy w parach. Próby rysowania litery po śladzie.
- Ćwiczenia pamięci - dziecko ogląda ibrazek o tematyce wiosennej przez 1 min., zakrywamy ilustrację i zadajemy pytania: np.: jakiego koloru jest...?, ile tam jest....?, co robi.....?, jakie kwiaty tam są....?
Pojęcia matematyczne
- Posługiwanie się liczebnikami porządkowymi w zakresie 10. ( np. który kwiatek wkładasz do wazonu, który ptak to bocian?).
- zaznaczanie odpowiedzi za pomocą liczby.
Plastyka
- Ćwiczenia grafomotoryczne z wykorzystaniem Kart Pracy zamieszczonych w mailu.
- "Kalendarz pogody" tygodniowe zaznaczanie pogody od 30.03 - 03.04. 2020 - rozmowy nt. przysłowia "W marcu jak w garncu"
- "Bocian", "Wiosenny kwiat" z wykorzystaniem dowolnej techniki(wyklejanka, wydzieranka, składanie papieru, z wyk. rolek po papierze, inne)
- Lepienie z plasteliny przedmiotu, zwierzęcia na głoskę W.
Zabawy ruchowe
- Wykorzystanie elementów metody W. Scherborn podczas zabaw z rodzicami na podłodze.
- "Mini tor przeszkód" wymyślanie zadań na stacjach w oparciu o doświadczenia z przedszkola i wykorzystanie własnych pomysłów.
Muzyka
- Sluchanie utworu "Cztery pory roku" Wiosna A. Wiwaldiego
- Słuchanie piosenek o tematyce wiosennej
- Próby tworzenia akompaniamentu z wykorzystaniem rożnych przedmiotów: klocki, sztućce, pokrywki, własne ciało itp.
- słuchanie odgłosów przyrody wiosną - można pobrać w internecie.
Zabawy badawcze
- Zakładamy hodowlę roślinki ( może być w wodzie np. fasolka, na gazie np. rzeżucha, w ziemi np. zioła) - obserwacja, dbanie o roślinę. Rozmowa: co potrzebne jest roślinie, żeby urosła?
ZABAWY W CIĄGU DNIA:
- Poszukiwanie w archiwum rodzinnym zdjęć zrobionych wiosną, rodzinne wspomnienia.
- "Jak się ubieramy?" dodtosowanie ubrań do pogody- ubieranie np, lalki, misia, rodzeństwa, rodziców - nazywanie części garderoby, części ciała, kolorówi ich odcieni itp.
- Gry planszowe.
- "Wiosenna sałatka" - zrobienie i wspólne spożywanie sałatki z nowalijek( mycie, nazywanie, krojenie, szatkowanie, doprawianie, dekorowanie, wspólny posiłek) SMACZEGO
Proponowany rozkład zajęć:
Pon.: mowa(wprowadzenie tematu), plastyka
wt.: pojęcia matematyczne, zabawy, ruchowe
śr.: litera, ulepianka, ćw. graficzne
czw,: plastyka, mowa
pt.: zabawy ruchowe, ćw. grafomotoryczne