Kolejny temat do realizacji z dzieckiem w domu zachęca do wyrobienia u dzieci nawyku czytania książek dla przyjemności, wiedzy

Oto propozycje do wykonania w domu

  • Jak powstaje książka? poznanie procesu, od pomysłu w głowie autora aż do półki w księgarni czy bibliotece. Czytanie globalne wyrazów: autor, wydawca, redaktor, korektor, ilustrator, grafik, drukarz, introligator, księgarz, kolporter,czytelnik-  wspólnie z dzieckiem wyjaśniamy znaczenie tych słów i czynności, które są wykonywane w procesie powstawania książki.
  • Z czego składa się książka? dziecko samodzielnie przez doświadczanie formułuje, stwierdza, opisuje ( okładka z tytułem, nazwiskiem autora ilustracją, treść czyli zawartość, to, co czytamy, oglądamy)  Zapraszamy do samodzielnego stworzenia ksiązki, historii wymyślonej wspólnie z dzieckiem, podpowiadamy, że muszą być bohaterowie, sytuacja, wydarzenie, akcja, zakończenie a do tego ilustracje. Poprzez to działanie dowiemy się w jakim stopniu nasze dziecko jest kreatywne, jaką ma wyobrażnię, jak postrzega świat, czego się boi lub o czym marzy. 
  • Domowe kalambury czyli przegląd półki z książkami naszymi domowymi, zanim zabawimy się porozmawiajmy o różnych gatunkach i rodzajach książek, atlasy, poradniki, encyklopedie, podręczniki, bajki dla dzieci i e-booki czyli książki do słuchania. Pobawmy się w odgadywanie tytułu książki, którą zna dziecko i za pomocą ruchu, miny, gestu lub rysunku pokażmy ,co mamy na myśli, o jaką książkę pytamy? Dziecko z pewnością będzie rozbawione waszymi staraniami i o to w tej zabawie chodzi.
  • Tajemnicza książka- zabawa ruchowa z całą rodziną czyli poruszamy się w dowolny sposób chodząć, kręcąc się, schylając ale z książką na głowie!!!
  • Zabawa matematyczna pt. Książki na regale. Rozwiniemy w tej zabawie orientację przestrzenną, liczenie a nawet będzie to wstęp do kodowania. Potrzebujemy kartkę A-4, paski papieru ok.5 w różnych kolorach oraz prostokąty o wymiarach 1,5cm./4cm-  będą to grzbiety książek, które ułożymy na półkach zgodnie z poleceniem. Przyklejamy półki jedna pod drugą, aby utworzyć regał najlepiej w pionie kartki, prosimy o ułożenie na pierwszej półce 3 książek, na drugiej o dwie więcej, na ostatniej tyle samo , co na pierwszej, między drugą a czwartą półka mieści 5 książek itd. możemy modyfikować to zadanie wedle naszych pomysłów. Utrudniamy zapisując na kartce kod np. kolor półki i cyfre lub działanie, 3-1 i czerwone kółko czyli na półce czerwonej znajdują się 2 książki. Dziecko przelicza, utrwala pojęcia : nad, między, o dwa więcej itd.
  • Zagadki czyli rozwijanie umiejętności przetważania i gromadzenia informacji, dotyczyć one będą oczywiście książek, znanych postaci i zawarte sa w emeilu naszej grupy 
  • B A J K A ,  B I B L I O T E K A -   czytamy a potem szukamy słów rozpoczynających się na każdą z poszczególnych liter. Rozwijamy wyobrażnię, samodzielne myślenie, utrwalamy znajomość liter a następnie z porozcinanych wyrazów próbujemy tworzyć nowe np. T e k a   B E K A  B A L A 
  • Zabawa plastyczna   projektujemy zakładkę do książki w formie zwierzątka, bo przecież kochamy zwierzęta. Efekty końcowe fotografujemy i dzielimy się na grupie.  NAJWAŻNIEJSZE ZADANIE: DUŻO CZYTAMY DZIECIOM I Z DZIEĆMI !!!
  • JESZCZE przypominamy sobie tzn. dzieci, naszą lekcję biblioteczną z poprzedniego roku 2019 kiedy byliśmy w bibliotece.
 do góry