• Nareszcie nadszedł czas, kiedy swobodnie mozemy spędzać czas poza domem, czyli na działce, jeśli ktoś może lub na łące. Zabawimy się w prawdziwych poszukiwaczy, obserwatorów życia na działce, tym razem będziemy podglądać za pomocą swoich bystrych oczu lub lupy czyli szkła powiększającego albo lornetki. Podglądamy żuczki, motyle, dzdzownice, podsłuchujemy ptaki, świerszcze i wszystkie inne stworzenia, ktore tam mieszkają. zapisujemy lub rysujemy zaobserwowane istoty, gdzie mieszkają, gdzie się przemieszczają, czym się żywią a potem prosimy rosziców o umożliwienie obejrzenia filmików edukacyjnych o życiu żab, o tym, jak powstaje motyl, jak pożyteczne są dzdzownice i inne gatunki zwierząt, owadów, płazów i gadów dla przyrody, choć niekoniecznie dla działki.. np. krety

       2. Praca ogrodnika czyli co dziadek wykonuje na działce aby zebrać plony?  Na pewno potrzebuje narzędzi, czy potraficie je wymienić, rozpoznać i czy wiecie , do czego służą? Oglądamy, próbujemy nimi popracować, jeśli ktoś nie ma działki może obejrzeć je na obrazkach zamieszczonych na emeilu grupy Wesołe żabki. Zamieszczone tam są również wyrazy do przeczytania, koniecznie samodzielnego, są to nazwy narzędzi ogrodnika, oraz wszystkiego, co kojarzy się z działką. Czytamy, dzielimy na sylaby, wyodrębnamy wszystkie samogłoski, wycinamy każdy wyraz z osobna a potem rysujemy, to co przeczytaliśmy na kartce. Możemy wykonać słowniczek wyrazów związanych z działką, a może wykonacie podpisy do narzędzi dla dziadka aby mogły być w schowku porządnie ułożone?

     3. Pokoloruj taczkę z nazwami narzędzi ogrodnika- trzeba rozpoznać właściwą poprzez przeczytanie wszystkich wyrazów. Wniektórych wyrazach występują głoski, których nie poznaliście ale rodzice pomogą. A może  będzie możliwość samodzielnego pomalowania taczek prawdziwą farbą i pędzlem?

     4. Sadzimy szczypiorek- zanim przystąpicie do wykonania tego zadania rozwiążcie zadanie z pytaniami : Co należy zrobić, w jakiej kolejności aby wyrósł szczypiorek?  Zaznaczamy cyferkami poszczególne czynności a potem przystępujemy wspólnie z odobą dorosłą do pracy ogrodniczej. (ZADANIE do wydrukowania)

     5. Detektywi muszą się właściwie odżywiać, to ciężka praca, tak cały czas się skradać, wspinać,czasem czołgac po trawie z lupą aby podejrzeć pracowite pszczoły więc przygotowujemy kanapki z  twarożkiem i szczypiorkiem, używamy przypraw takich jak sól, pieprz lub ziół.

     6.Grządki, grządki, grządki czyli prosto, równo pod sznurek!  a co w tych grządkach?  Jakie warzywa siejemy, jakie sadzimy i czym to się różni? Czy wiecie jak wyglądają nasiona a jak sadzonki? poproście mamę lub tatę aby pokazał wam nasinka np. marchewki lub innych roślin , czy możecie samodzielnie posiać na grządce jakas roślinę? Ale to będzie frajda odserwować jak rosną, najpierw kiełkują a potem wspinają się ku słońcu!  Czym podlewamy tzn. jakich narzędzi używamy do podlewania?  Zadanie dla ćwiczenia ręki to ozdobienie konewki wzorami wg. własnych pomysłów. Wypróbujcie równiez sposób pisania patykiem po piasku, możecie za pomocą znaków tajemnych stworzyć własny szyfr , wykorzystajcie do tego kamyczki, liście... taka kompozycja może być sfotografowana a zdjęcie wysłane do obejrzenia paniom na grupe Wesołych żabek.

ZACHĘCAMY DO DZIELENIA SIĘ EFEKTAMI PRACY !!!

 do góry