MOWA

  1. Wierszyki, filmy i opowiadania na temat pierwszych oznak wiosny.
  2. Nazywanie pierwszych wiosennych kwiatów: przebiśnieg, krokus, tulipan, żonkil, pierwiosnek, sasanka itp., ptaków: bocian, jaskółka, skowronek itp.
  3. Zapoznanie z wielką i małą drukowaną i pisaną literą "Ww". - Wyszukiwanie wyrazów rozpoczynających i kończących się głoską w. Podział wyrazów na sylaby, głoski - zaznaczanie za pomocą kartoników. układanie zdan z wymyślonym wyrazem podział zdania na wyrazy. Próby kreślenia litery pisanej w powietrzu, na tacy z kaszą manną, układanie litery z klocków, ze swojego ciała - zabawy w parach. Próby rysowania litery po śladzie.
  4. Ćwiczenia pamięci - dziecko ogląda ibrazek o tematyce wiosennej przez 1 min., zakrywamy ilustrację i zadajemy pytania: np.: jakiego koloru jest...?, ile tam jest....?, co robi.....?, jakie kwiaty tam są....?

Pojęcia matematyczne

  1. Posługiwanie się liczebnikami porządkowymi w zakresie 10. ( np. który kwiatek wkładasz do wazonu, który ptak to bocian?).
  2. zaznaczanie odpowiedzi za pomocą liczby.

Plastyka

  1. Ćwiczenia grafomotoryczne z wykorzystaniem Kart Pracy zamieszczonych w mailu.
  2. "Kalendarz pogody" tygodniowe zaznaczanie pogody od 30.03 - 03.04. 2020 - rozmowy nt. przysłowia "W marcu jak w garncu"
  3. "Bocian", "Wiosenny kwiat" z wykorzystaniem dowolnej techniki(wyklejanka, wydzieranka, składanie papieru, z wyk. rolek po papierze, inne)
  4.  Lepienie z plasteliny  przedmiotu, zwierzęcia na głoskę W.

Zabawy ruchowe

  1. Wykorzystanie elementów metody W. Scherborn podczas zabaw z rodzicami na podłodze.
  2. "Mini tor przeszkód" wymyślanie zadań na stacjach w oparciu o doświadczenia z przedszkola i wykorzystanie własnych pomysłów.

Muzyka

  1. Sluchanie utworu "Cztery pory roku" Wiosna A. Wiwaldiego
  2. Słuchanie piosenek o tematyce wiosennej
  3. Próby tworzenia akompaniamentu z wykorzystaniem rożnych przedmiotów: klocki, sztućce, pokrywki, własne ciało itp.
  4. słuchanie odgłosów przyrody wiosną - można pobrać w internecie.

Zabawy badawcze

  1. Zakładamy hodowlę roślinki ( może być w wodzie np. fasolka, na gazie np. rzeżucha, w ziemi np. zioła) - obserwacja, dbanie o roślinę. Rozmowa: co potrzebne jest roślinie, żeby urosła?

ZABAWY W CIĄGU DNIA:

  1. Poszukiwanie w archiwum rodzinnym zdjęć zrobionych wiosną, rodzinne wspomnienia.
  2. "Jak się ubieramy?" dodtosowanie ubrań do pogody- ubieranie np, lalki, misia, rodzeństwa, rodziców - nazywanie części garderoby, części ciała, kolorówi ich odcieni itp.
  3. Gry planszowe.
  4. "Wiosenna sałatka" - zrobienie i wspólne spożywanie sałatki z nowalijek( mycie, nazywanie, krojenie, szatkowanie, doprawianie, dekorowanie, wspólny posiłek) SMACZEGO

Proponowany rozkład zajęć:

Pon.: mowa(wprowadzenie tematu), plastyka

wt.: pojęcia matematyczne, zabawy, ruchowe

śr.: litera, ulepianka, ćw. graficzne

czw,: plastyka, mowa

pt.: zabawy ruchowe, ćw. grafomotoryczne

 do góry