Edukacja matematyczna w przedszkolu  – cele szczegółowe

Cele wynikają z Podstawy Programowej wychowania przedszkolnego. Obejmuje zagadnienia takie jak:

  • orientacja w przestrzeni – umiejętności orientowania się w schemacie własnego ciała, określania kierunków w otwartej przestrzeni;
  • dostrzeganie regularności w szlaczkach, mozaikach, konstrukcjach;
  • liczenie – przeliczanie elementów, dodawanie, odejmowanie, dzielenie po równo, łączenie w równoliczne grupy (przygotowujące do mnożenia);
  • zapoznanie ze znakami matematycznymi: +, -, =, <, >;
  • zapoznanie z symbolicznym zapisem liczb w postaci cyfr;
  • rozwiązywanie prostych zadań tekstowych;
  • układanie prostych zadań tekstowych, gier;
  • dokonywanie pomiaru długości, porównywanie wagi, objętości;
  • rozwijanie intuicji geometrycznej;
  • wprowadzenie w świat figur płaskich i brył;
  • orientacja w czasie;
  • poznanie wartości pieniądza i rozróżnianie niektórych nominałów.

Do   zabaw   matematycznych  można   wykorzystać kamyki,   wieszaki, klamerki, pudełka, kartoniki, patyczki po lodach, guziki, kapsle   i    wiele   innych   podobnych   ,,śmieci”.   Dzieci   z   wielkim zainteresowaniem   i   zaciekawieniem    oglądają    tego    typu   przedmioty   i   nimi    manipulują.

Galeria
 do góry