MOWA
- "Na wiejskim podwórku" - rozmowa nt. ilustracji, odnoszenie się do doświadczeń dzieci z pobytu u kogoś na wsi ( karty str. 74 - 83)
- Maszyny rolnicze" wypowiadanie się na określony temat (do czego służą, z czego się składają, kto je obsługuje i w jaki sposób)
- "Skąd się bierze mleko, ser, śmietana, jogurt" - rozmowa na temat sposobu pozyskiwania i przetwarzania mleka oraz wartości odżywczych. Wykorzystanie możliwości na temat rozmowy na temat alergii pokarmowych.
- Rozmowy na temat książek, albumów, filmów o gospodarstwach, o pracy rolnika, maszynach dawniej i dziś, zwierzętach.
- "Od ziarenka do bochenka" rozmowy na temat etapów powstawania chleba (oranie, sianie, wzrost, koszenie, młócenie, mielenie, zagniatanie, pieczenie).
- omawianie lub układanie historyjki obrazkowej na temat pracy rolnika, zwierząt w gospodarstwie. zauważanie zależności przyczyna - skutek, żartu sytuacyjnego, humoru itp.)
- Nazywanie zwierząt ( samiec, samica, dziecko) i ich domu- np kogut,kura, pisklę, kurnik (koń, krowa, owca, świnia)
- Zapoznanie dzieci z wielką i małą drukowaną i pisaną literą Cc. Łł. Podział wyrazu na sylaby, sylab na głoski.zdania na wyrazy, wymyślanie wyrazów na podaną głoskę w nagłosie(początek) i wygłosie(koniec), śródgłosiu (środek). Czytanie prostych wyrazów, zdań(s. 24-27, s. 36-39). uzupełnianie krzyżówek.
POJĘCIA MATEMATYCZNE
- "Zagroda"doskonalenie umiejętności klasyfikowania wg wybranego kryterium (np. ile zwierząt które mają 4 nogi, ile koni, ile ptaków, ile kaczek, itp)
- apoznanie dzieci z cyfrą 10. loczenie w zakresie 10 , dodawanie i odejmowanie na konkretnych przedmiotac, zaznaczanie wyniku.
PLASTYKA
- "Na wiejskim podwórku" - wykonanie makiety, wykonanie lub wykorzystanie akcesoriów potrzebnych do stworzenia makiety tzn. zwierzęta, rośliny, budowle, ogrodzenia, zwierzęta, rośliny itp.
- Ćwiczenia grafomotoryczne kształtujące sprawność i koordynację ręka - oko. (karty pracy)
MUZYKA
- "Wiejskie odgłosy" - zabawy słuchowe - wysłuchiwanie, naśladowanie i nazywanie zwierząt.
- Słuchanie piosenek typu "W chlewiku mieszka świnka" " w zagrodzie McDonalda" itp.
ZABAWY RUCHOWE
- Naśladowanie sposobu poruszania się wybranych zwierząt- ćw. w czworakowaniu, podskoku w przysiadzie, chodzeniu z zachowaniem równowagi.
- "Rozwijam się jak kwiat" zabawa ruchowa uspokajająca przy muzyce.
ZABAWY BADAWCZE
- Przypomnienie cyklu rozwoju rośliny w oparciu o ilustracje oraz obserwację założonych hodaoli.
ZAJĘCIA DODATKOWE DLA CHĘTNYCH
- Nastawienie niepasteryzowanego mleka na kefir, zrobienie twarogu - w ubiegłym roku nam to nie wyszło (mleko się zepsuło - nie skisło).
- Wspólne pieczenie chleba w domu.
ZABAWY DOWOLNE DZIECI