MOWA

  1. "Na wiejskim podwórku" - rozmowa nt. ilustracji, odnoszenie się do doświadczeń dzieci z pobytu u kogoś na wsi ( karty str. 74 - 83)
  2. Maszyny rolnicze" wypowiadanie się na określony temat  (do czego służą, z czego się składają, kto je obsługuje i w jaki sposób)
  3. "Skąd się bierze mleko, ser, śmietana, jogurt" - rozmowa na temat sposobu pozyskiwania i przetwarzania mleka oraz wartości odżywczych. Wykorzystanie możliwości na temat rozmowy na temat alergii pokarmowych.
  4. Rozmowy na temat książek, albumów, filmów o gospodarstwach, o pracy rolnika, maszynach dawniej i dziś, zwierzętach.
  5. "Od ziarenka do bochenka" rozmowy na temat etapów powstawania chleba (oranie, sianie, wzrost, koszenie, młócenie, mielenie, zagniatanie, pieczenie).
  6. omawianie lub układanie historyjki obrazkowej na temat pracy rolnika, zwierząt w gospodarstwie. zauważanie zależności przyczyna - skutek, żartu sytuacyjnego, humoru itp.)
  7. Nazywanie zwierząt ( samiec, samica, dziecko) i ich domu- np kogut,kura, pisklę, kurnik (koń, krowa, owca, świnia)
  8. Zapoznanie dzieci z wielką i małą drukowaną i pisaną literą Cc. Łł. Podział wyrazu na sylaby, sylab na głoski.zdania na wyrazy, wymyślanie wyrazów na podaną głoskę w nagłosie(początek) i wygłosie(koniec), śródgłosiu (środek). Czytanie prostych wyrazów, zdań(s. 24-27, s. 36-39). uzupełnianie krzyżówek.

POJĘCIA MATEMATYCZNE

  1. "Zagroda"doskonalenie umiejętności klasyfikowania wg wybranego kryterium (np. ile zwierząt które mają 4 nogi, ile koni, ile ptaków, ile kaczek, itp)
  2. apoznanie dzieci z cyfrą 10. loczenie w zakresie 10 , dodawanie i odejmowanie na konkretnych przedmiotac, zaznaczanie wyniku.

PLASTYKA

  1. "Na wiejskim podwórku" - wykonanie makiety, wykonanie lub wykorzystanie akcesoriów potrzebnych do stworzenia makiety tzn. zwierzęta, rośliny, budowle, ogrodzenia, zwierzęta, rośliny itp.
  2. Ćwiczenia grafomotoryczne kształtujące sprawność i koordynację ręka - oko. (karty pracy)

MUZYKA

  1. "Wiejskie odgłosy" - zabawy słuchowe - wysłuchiwanie, naśladowanie i nazywanie zwierząt.
  2. Słuchanie piosenek typu "W chlewiku mieszka świnka" " w zagrodzie McDonalda" itp.

ZABAWY RUCHOWE

  1. Naśladowanie sposobu poruszania się wybranych zwierząt- ćw. w czworakowaniu, podskoku w przysiadzie, chodzeniu z zachowaniem równowagi.
  2. "Rozwijam się jak kwiat" zabawa ruchowa uspokajająca przy muzyce.

ZABAWY BADAWCZE

  1. Przypomnienie cyklu rozwoju rośliny w oparciu o ilustracje oraz obserwację założonych hodaoli.

ZAJĘCIA DODATKOWE DLA CHĘTNYCH

  1. Nastawienie niepasteryzowanego mleka na kefir, zrobienie twarogu - w ubiegłym roku nam to nie wyszło (mleko się zepsuło - nie skisło).
  2. Wspólne pieczenie chleba w domu.

ZABAWY DOWOLNE DZIECI

 do góry