To jiż ostatnie spotkanie na naszej stronie Wesołe Żabki!

Czy wiecie, że w czerwcu obchodzimy Dzień Ojca? Proponujemy wam jak spędzić miło ten dzień w rodzinnym gronie.

-Wywiad z tatą- zabawcie się w prawdziwego reportera i poprowadźcie wywiad z Tatą, zapytajcie o to, jak to jest być tatą, co lubi, o czym marzy...itp.

Może dowiecie się czegoś nowego o swoim tacie? Nauczycie się przy okazji, jak prowadzić rozmowę w sposób ciekawy i kulturalny, a może mama nagra wasz wywiad telefonem? Za kilka lat będzie to wspaniałą pamiątką rodzinną.

-Mój Tata- zabawa twórcza. Opisywanie cech wyglądu taty, cech charakteru, zainteresowań, upodobań i nawyków, rysowanie portretu Taty z zachowaniem zasad tworzenia portretu. "Moja przygoda z Tatą" praca plastyczna wg. dowolnej techniki.

-Zabawa słowno-językowa- rozwijanie umiejętnego wykorzystania wyrażeń, porównań typu; Mój tata jest...szybki jak..., sprytny jak..., odważny jak...,wesoły jak..., sprawny jak..., itd.

-Rodzinna loteria czyli Pudło z pomysłami na wspólne spędzanie czasu. Wrzucamy do niego zapisane lub narysowane symbole różnych form aktywności dla całej rodziny np. gry, muzykowanie, szalone tańce, rebusy, kalambury, akcja w kuchni-gotowanie, spacer w nieznane, wizyta u.... itp. wg wypracowanych przez rodzinkę pomysłów. Losujemy i demokratycznie wybieramy formę spędzania czasu.

-Mój tata królem w kuchni- umożliwiamy przejęcie terenu kuchni tacie i wspieramy go w tworzeniu ulubionego przysmaku...no chyba, że Tato króluje w kuchni codziennie więc w dniu swojego święta pozwalamy mu na relaks a dzieci wspólnie z mamą przygotowują coś smacznego i niezwykłego.

W czasie deszczu dzieci się nudzą? Ależ nie! Oto popozycja na gimnastykę mózgu czyli ; poznajemy cyfrę 100, rozumiemy ,że jest ona wielokrotnością liczby 10 czyli 10. 20,30 itd. Tworzymy nowe słowa z użyciem słowa i cyfry 100   np. 100-noga, 100-pa, 100-lik itd,itd.

-Papieroplastyka- ćwiczymy małą orientację przestrzenną, zaginamy kartkę wg instrukcji z pomocą mamy lub taty i tworzymy statek, czapkę, wiatraczek, samolocik. Wszystko, co lata, pływa i co możemy wypróbować w czasie wakacji na plaży.

Pakujemy walizki, planujemy podróże ale wcześniej poznajemy zasady bezpieczeństwa niezbędne w czasie podróży a są to;

-zapinamy pasy w samochodzie, zakładamy kask i ochraniacze na rower lub hulajnogę, chodzimy po wyznaczonych szlakach,kąpiemy się w miejscach dozwolonych, znamy numer alarmowy, jesteśmy ostrożni w kontaktach z nieznajomymi

Wielka walizka- zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem pomocy graficznych (załącznik)

Co pływa, co lata, co jeździ?- doskonalimy czytanie (załącznik)

Cuda świata- poznajemy najważniejsze i najbardziej popularne miejsca i zabytki na świecie, wykorzystujemy do tego celu internet, mapy i inne żródła np. globus i znajdujemy te miejsca na mapie, nazywamy kontynent, państwo, stolicę.

Lot balonem-praca przestrzenna z wykorzystaniem pudełka po jogurcie, balonu i wykałaczek- poznajemy zasadę działania balonu jako środka transportu.

Obserwujemy zjawiska pogodowe;letnie burze, nawałnice( raczej zza okna) przypominamy sobie zasady zachowania się podczas burzy. Korzystamy ze słonecznej aury, uprawiamy sporty, zabawy na świeżym powietrzu i cieszymy się latem.

 Wiersz dla sześciolatków:

Kiedy chłopiec lub dziewczynka ma trzy lata i w przedszkolny całkiem nowy wkracza świat

to z podziwem wielkim patrzy na starszaków, myśląc sobie; jak to fajnie mieć sześć lat

czterolatek uśmiechniętywie już więcej,zna kolegów i przedszkola wielki świat

wciąż z podziwem patrzy jednak na starszaków, myśląc wtedy, jak to fajnie mieć sześć lat.

A odważny, pewny siebie pięciolatek,co na wylot poznał ten przedszkolny świat,myśli sobie, jeszcze chwila, jeszcze roczek

Jako starszak będę wreszcie miał 6 lat!

I gdy w końcu dumny z siebie starszak głośno mówi- Ja też wreszcie mam sześć lat!

wie, że pora już opuścić znane mury- przyszedł czas, by poznać nowy świat.

I co WY NA TO?......

 do góry